امروزه بسیاری از افراد به سلامتی و زیبایی دندان‌های خود توجه ویژه‌ای دارند. همواره داشتن دندان‌هایی سفید بسیار پرطرفدار بوده است. یکی از گزینه‌های سفید کردن دندان استفاده از بلیچینگ است که باعث از بین رفتن لکه‌های تیره یا زرد روی دندان‌ها خواهد شد. داشتن دندان‌های سفید می‌تواند در روابط اجتماعی و زیبایی صورت تاثیر بسیاری داشته باشد. به همین دلیل باید از راه حل‌هایی استفاده کرد که ماندگاری آن بالا باشد و همچنین هزینه‌ زیادی در بر نگیرد و مراقبت‌های بعد از درمان نیز آسان باشند. از جمله مزایای بلیچینگ دندان می‌توان به هزینه کم، مراقبت‌های پس از درمان آسان و ماندگاری مناسب این درمان در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و... اشاره کرد.

مزایای بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان راه حل آسانی برای سفید کردن دندان است که امروز هر فرد با هر بودجه‌ای می‌تواند از آن استفاده نماید. سفید بودن دندان‌ها و داشتن یک لبخند زیبا می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم در زیبایی صورت باشد که  سبب می‌گردد تا بسیاری از عیب‌های صورت نادیده گرفته شود. بلیچینگ یکی از راه حل‌های جدید دندان‌پزشکی است که به ظاهر دندان شما کمک می‌کند و لکه‌های زرد و قهوه‌ای آن‌ها را برطرف می‌سازد. دندان‌های بدون لک تاثیر بسیاری در اعتماد‌به‌نفس فرد و زیبایی داشته یا حتی بر روابط اجتماعی آن اثرگذار خواهند بود.

مزایای بلچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از روش‌های آسان و کم خطر است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید دندان‌های خود را همانند مروارید، سفید و درخشان کنید. اگر می‌خواهید دندان‌های شما در مدت طولانی در صورت رعایت بهداشت دهانی، سفید و درخشان باقی بمانند؛ بهترین راه حل استفاده از بلیچینگ دندان است. برای استفاده از خدمات بلیچینگ می‌توانید به دندان‌پزشک مراجعه کرده تا براساس شرایط دندان‌های شما اقدامات لازم را انجام دهد.

در زمان استفاده از این راه حل ساختار دندان هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد، به همین دلیل نیاز به آمادگی‌های قبل از درمان وجود ندارد. یکی از بهترین روش‌های سفید کردن که هیچ‌گونه آسیبی به مینای دندان وارد نمی‌کند، استفاده از همین راه حل است.

اولین مزیت بلیچینگ دندان: دوره درمان کوتاهدوره درمان کوتاه بلچینگ دندان

از مهم‌ترین مزایای سفید کردن دندان با بلیچینگ، دوره درمان کوتاه آن است. انجام این روش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و معمولا در یک جلسه به اتمام می‌رسد. بیمار با استفاده از این نوع درمان هم هزینه کم‌تری پرداخت خواهد کرد و هم نتیجه سریع‌تر و مطلوب‌تری را به دست می‌آورد. برای انجام بلچینگ دندان دو روش وجود دارد که شامل آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ می شوند که هر کدام باعث زیبایی و سفیدی دندان‌های شما خواهند شد.

مزیت سفید کردن دندان: افزایش اعتمادبه‌نفس با لبخندی درخشان

وجود دندان‌های سفید یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن لبخندی زیبا است. در زمان برقراری ارتباط لبخند زدن با دندان‌های سفید می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به‌طور کلی می‌توان گفت دندان‌های سفید و درخشان می‌تواند دلیل زیبایی لبخند باشند. زمانی که از دندان‌های زیبایی برخوردار باشید در زمان ارتباط اعتمادبه‌نفس بالایی خواهید داشت. 

افزایش اعتمادبه‌نفس با لبخندی درخشان از مزیت های بلیچینگ

زمانی که فرد به‌دلیل زیبایی از اعتماد‌به‌نفس کافی برخوردار باشد، در این‌صورت می‌توان شاهد تاثیرات زیادی در سلامت روح فرد بود. وقتی که دندان‌های سفید و براقی دارید احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت؛ و همواره در تلاش هستید تا بیشتر لبخند بزنید که این امر به مرور زمان باعث رشد روابط اجتماعی شما نیز خواهد شد.

از فواید بلیچینگ دندان: با بلیچینگ دندان جوان‌تر دیده شوید.

زمانی که دندان‌های شما سفید و زیبا باشند، چهره شما را جوان‌تر نشان خواهند داد. افرادی که دندان‌های سفیدی دارند در اکثر مواقع لبخند می‌زنند، که به‌طور طبیعی داشتن لبخند با دندان‌های سفید می‌تواند ظاهر فرد را زیباتر و جوان‌تر نشان دهد. براساس تحقیقات انجام شده افرادی که بیشتر لبخند می‌زنند نسبت به افرادی که در اکثر مواقع عصبانی هستند؛ چهره زیباتر و جوان‌تری دارند. شما می‌توانید با روش بلیچینگ دندان از لبخندی همیشگی برخوردار شوید تا چهره شما جوان‌تر دیده به نظر آید.

هزینه‌ مناسب بلیچینگ

هزینه‌های مناسب بلچینگ دیگر مزیت سفید کردن دندان

برای سفیدی دندان‌ها روش‌های مختلفی وجود دارند که هزینه هر کدام متفاوت است. روش بلیچینگ دندان نسبت به روش‌های دیگر سفید کردن دندان مانند لمینت، کامپوزیت و... هزینه کم‌تری را در برخواهد داشت. همچنین در مدت کوتاه‌تری درمان صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل استفاده از این روش از هر نظر به‌صرفه‌ خواهد بود.

دستیابی سریع به نتیجه دلخواه

بلیچینگ دندان به‌صورت حرفه‌ای که توسط دندان‌پزشک انجام شده باشد، سبب می‌گردد تا بلافاصله پس از پایان درمان شما بتوانید نتیجه دلخواه خود را مشاهده نمایید، زیرا این روش برخلاف راه حل‌های خانگی به سرعت نتیجه را نشان داده و دندان‌های شما در کمترین زمان ممکن،  سفید و درخشان خواهند شد. بلیچینگ دندان به‌صورت خانگی یا هوم بلیچینگ ممکن است از هزینه کمتری برخوردار باشد؛ اما باید زمان بیشتری را برای دستیابی به نتیجه مطلوب در نظر داشته باشید؛ همچنین روش خانگی مانند روش آفیس بلیچینگ پاسخ‌گو نیست و ممکن است پس از پایان درمان حتی به نتیجه دلخواه دست نیابید.

روشی قابل اعتماد برای سفیدی دندان

روشی قابل اعتماد برای سفیدی دندان

اگر این روش را به‌صورت حرفه‌ای توسط دندان‌پزشک انجام دهید، درمان شما نتیجه عالی در پی خواهد داشت و کیفیت آن به‌گونه‌ای خواهد بود که ماندگاری آن بیشتر است. اگر بلیچینگ دندان را در کلینیک دندان‌پزشکی معتبری انجام دهید به‌طور مطمئن دندان‌های شما سفید و درخشان خواهند شد؛ اما اگر این روش را با محصولات بی‌کیفیت در خانه انجام دهید ممکن است باعث وارد شدن هرگونه آسیب به دندان شده و همچنین نتیجه کار معکوس شود. در نتیجه می بایست قبل از شروع درمان با یک دندان‌پزشک مشورت نمایید.

مراقبت‌های آسان پس از بلیچینگ

این روش پس از اتمام به مراقبت‌های سختی نیاز نداشته؛ تنها باید تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از مصرف غذاها یا نوشیدنی‌هایی که دارای اسید یا رنگدانه هستند اکیدا خودداری کنید. این محصولات شامل نوشیدنی‌های گازدار، لیموترش یا انواع مرکبات، ترشی و... می‌شوند. برای ماندگاری بهتر این روش باید از استفاده از خمیردندان‌های رنگی یا دخانیات اجتناب ورزید، در غیر این صورت باعث بی اثر شدن درمان خواهد شد. 

مواد غذایی که می‌توانند روی این درمان اثر منفی داشته باشند شامل پودر کاری، شکلات، سس سویا، قهوه، چای، آبمیوه‌های صنعتی، ماءالشعیر می‌شوند که می بایست پس از استفاده سریعا دندان‌های خود را مسواک بزنید و از دهانشویه‌های مخصوص این درمان استفاده کنید.